משרדנו מייצג עיתונאית זרה, בעלת ותק של 25 שנה במקצוע, אשר מסקרת את האירועים במזרח התיכון שנים ארוכות, והחל משנת 2011 משמשת ככתבת בישראל ובשטחים.

לאחרונה החליט משרד הפנים לסרב לבקשתה להאריך את תוקף אשרת העבודה שניתנה לה. בהחלטתו טען משרד הפנים כי "ממידע שהגיע למטה רשות האוכלוסין הנך פעילה בתנועת BDS, תנועה הקוראת לחרם על ישראל, ואשר מהללת פעילויות בעד החרמת ישראל מול משלחות של פעילים שתומכים בחרם על ישראל".

טענותיו של משרד הפנים התבססו כל כולן על מאמר בודד, מוטה ושקרי, באתר אינטרנט של גוף המכונה "Honest Reporting".

המאמר מייחס לאותה עיתונאית תמיכה ב"תנועת BDS" רק לאור פגישה אחת שקיימה עם נציגי ארגון בשם AFPS – Association France Palestine Solidarity, אשר לטענת משרד הפנים תומך בחרם על ישראל. ואולם, האישה נפגשה עם נציגי הארגון כעיתונאית המסקרת את המזרח התיכון, וזאת על פי בקשת הארגון. יתרה מזאת, הפגישה עם נציגי הארגון נערכה, כך על פי המאמר, במרץ 2004 – כלומר למעלה משנה לפני שהחל כלל קמפיין ה-BDS…

עוד טען משרד הפנים כי העיתונאית "תומכת בארגוני טרור כמו גדודי אל-אקצא ומכנה אותם 'קבוצות התנגדות חמושות כנגד הכיבוש'".

לא ברור מהיכן נלקח ציטוט זה. חמור מכך, לא ברור כיצד הביטוי "קבוצות התנגדות חמושות כנגד הכיבוש" מהווה "תמיכה בארגוני טרור"…?

החלטת משרד הפנים איימה אפוא לפגוע אנושות בחופש העיתונות, בחופש העיסוק של העיתונאית, ובוודאי בחופש הביטוי. בעניין חופש הביטוי לאחרונה בפסק הדין של בית המשפט העליון בעניין לארה אלקאסם, אשר בו ייצג משרדנו סטודנטית אמריקאית שכניסתה לישראל נמנעה בשל טענות דומות, כי:

"חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. כאשר נפגעת זכותו של אדם לחופש ביטוי מכוח סעיף 2(ד) לחוק, גם אם מדובר במי שאינו אזרח או תושב ישראל, החץ ננעץ גם בלב החברה הישראלית כחברה דמוקרטית."

כאמור, בעקבות ערר שהגיש משרדנו על ההחלטה, חזר בו לאחרונה משרד הפנים והחליט להאריך בשנה נוספת את אשרת העבודה של העיתונאית.