תושבות קבע בשטחים: בעקבות פניית משרדנו נרשמו ארבעת ילדיה של תושבת השטחים כתושבי קבע בגדה המערבית וניתנו להם תעודות זהות

 

משרדנו פנה לאחרונה למנהל האזרחי בשטחים בבקשה להעניק מעמד של תושבי קבע בשטחים לארבעה מילדיה של תושבת השטחים, המתגוררים עם אמם באזור סלפית. האישה הייתה נשואה בעבר לתושב השטחים (אשר נפטר בינתיים) ונולדו לה ממנו 5 ילדים.

על פי הסכמי אוסלו, הרשות הפלסטינית רשאית לרשום במרשם האוכלוסין בשטחים את כל הילדים שנולדו בשטחים, או מחוצה להם, אם גילם בעת הגשת הבקשה היה פחות מ-16 שנה, ואחד מהוריהם הוא תושב השטחים. אולם, בפועל, ישראל היא זו ששולטת במרשם האוכלוסין, וכדי שהילדים יירשמו גם בהעתק הישראלי של המרשם, וניתן יהיה בהמשך להוציא להם תעודת זהות – על הרשות הפלסטינית להעביר את הבקשה לישראל, וישראל צריכה לאשר אותה.

בשנת 2013 – בעת שכל ילדיה של התושבת עוד היו מתחת לגיל 16 – רשמה אותם הרשות הפלסטינית במרשם והעבירה עדכון על הרישום לצד הישראלי. ואולם, ישראל לא טיפלה בבקשה והדבר לא עודכן בעותק המרשם המצוי בצד הישראלי, מלבד בעניינה של בת אחת, אשר נרשמה במרשם הישראלי והוצאה לה תעודת זהות.

בחודש דצמבר 2020 פנה משרדנו למינהל האזרחי הישראלי ודרש כי כל הילדים יירשמו ויינתנו להם תעודות זהות. יצוין, כי ארבעת הילדים שלא נרשמו הם כיום בני 20-15 שנה, אשר חיו עד היום כל חייהם ללא מעמד בעולם.

בחודש מרץ 2021 הודיע המינהל האזרחי למשרדנו כי החליט לרשום את כל ילדיה של התושבת במרשם האוכלוסין בשטחים, ולאחרונה ניתנו להם תעודות זהות של תושבי שטחים – לראשונה בחייהם.

ניתן לפנות למשרדנו בכל שאלה בעניין זה.

 

הודעה ממנהאז - 2021