אכזבה רבה מהכמות הזעומה של תעודות זהות שהסכימה ישראל לרשות הפלסטינית להוציא במסגרת הבנות שהגיעו אליהן הצדדים לאחרונה. ישראל הסכימה לאשר רק כ-700 בקשות לאיחוד משפחות, מתוך עשרות אלפי הבקשות התלויות ועומדות. במסגרת "מחווה" של ישראל לרשות הפלסטינית, יאושרו גם בקשות למתן מעמד לפלסטינים השוהים בגדה המערבית שנים ארוכות ללא מעמד, לאחר שבקשות הוריהם ליתן להם מעמד הוגשו לאחר הגיעם לגיל 16. בנוסף הסכימה ישראל לרשות הפלסטינית לשנות את מענם הרשום של פלסטינים הרשומים כתושבי עזה, על אף שמתגוררים בגדה המערבית שנים רבות, והם יוכלו מעתה להתגורר בגדה ללא חשש מפני גירוש לעזה.

ב-12 השנים האחרונות אישרה ישראל בקשות מועטות בלבד לאיחוד משפחות בין תושבי השטחים לבין בני זוגם המחזיקים בדרכונים זרים. משרדנו הגיש בשנים האחרונות מספר עתירות לבג"ץ בעניין מדיניות ישראל לאשר בקשות מסוג זה רק "במקרים הומניטריים חריגים ונדירים". עתירות אלה עודן תלויות ועומדות.

במסגרת המחווה האחרונה אושרו לא מעט בקשות שהגישו לקוחותינו, ואנו נמשיך לדרוש כי גם בקשות נוספות יאושרו, וכי מדיניותה של ישראל בעניין תשונה. הזכות לחיי משפחה של הפלסטינים תושבי השטחים היא זכות יסוד, ולא ניתן לסחור בה כקלף מיקוח.

הודעת הרשות הפלסטינית – אנגלית – 19.10.21

לכתבתה של עמירה הס ב"הארץ"

לכתבה ב-“Times of Israel”

להודעת הרשות הפלסטינית בנושא זה:

הודעת הרשות הפלסטינית – אנגלית – 19.10.21