על מנת להעסיק עובד זר בתחום הסיעוד יש צורך להגיש בקשת קבלת היתר להעסקת עובד זר מרשות האוכלוסין וההגירה, גיוס העובד באמצעות הלשכות המורשות וקבלת אשרת עבודה עבורו.

בשנים האחרונות אנו עדים לגידול מתמשך במספר העובדים הזרים בישראל אשר מועסקים בענף הסיעוד והטיפול בקשישים ובמקביל לגידול במספר בקשות היתר להעסקת עובד זר אשר מוגשות ללשכת האוכלוסין וההגירה. מצד אחד תוחלת החיים במדינת ישראל גדלה משמעותית ומצד שני, אין הגבלה מבחינת המדינה על מספר העובדים הזרים מתחום הסיעוד אשר נכנסים אל תוך גבולותיה וזאת בשונה מענפי הבנייה והחקלאות שבהם המדינה קובעת מכסות מסוימות אשר לא ניתן לחרוג מהן.

אמנם הקבלה של היתר להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד, בדרך כלל וודאית, עדיין התהליך עלול להימשך תקופה ארוכה מדי במיוחד עבור המשפחות שמטפלות בקשיש סיעודי בביתם. ריכזנו כאן עבורכם את כל המידע הנחוץ להשלמת התהליך בצורה היעילה ביותר.

היתר להעסקת עובד זר

מי זכאי לבקש היתר להעסקת עובד זר בתחום הסיעוד?

מטופל שאינו שוהה במסגרת מוסדית למעט בדיור מוגן, הזקוק למטפל סיעודי שיועסק במשרה מלאה לפחות, יוכל לקבל היתר להעסיק עובד זר, אם הוא הגיע לרמת הניקוד המתאימה מבחינת תלותו בזולת ומידת ההשגחה שהוא זקוק לה, לפי המדרג של הביטוח הלאומי.

ברגע שהחולה הסיעודי קיבל את הניקוד הנדרש ובקשתו להעסקת העובד הזר אושרה מתחיל תהליך הגשת בקשה להנפקת היתר להעסקת עובד זר מרשות האוכלוסין וההגירה הקרובה למקום מגוריכם עם שלושת הטפסים הבאים:

לכל בקשה לקבלת היתר העסקת עובד זר בתחום הסיעוד, יש לצרף את המסמכים הבאים:

  • אישור על תשלום אגרת בקשה מופחתת בסך ₪300. בקשה ללא אישור תשלום אגרה תוחזר לשולח.
  • צילום ת "ז + ספח של המטופל ושל "מעסיק ", במקרה והמטופל אינו מסוגל למלא את חובותיו כמעסיק של עובד זר.
  • אם המטופל חסוי, יש לצרף אישור על אפוטרופסות.

במקרים מיוחדים בהם מוגשת בקשה לקבלת היתר העסקת עובד זר, כמו חולה קטין, קשישים המטופלים על ידי משרד הביטחון ואחרים, יידרש מגיש הבקשה להמציא מסמכים נוספים לפי המקרה ולפי הדרישות של לשכת האוכלוסין וההגירה.

לרשותכם מאמר נוסף בנושא זכויותיהם של העובדים הזרים אשר עשוי לסייע לכם לאחר סיום התהליך של הבקשה ועם הגעת העובד הזר אל ביתכם.