משרדנו מייצג זה חמש שנים משפחה המתגוררת במחנה הפליטים שועפאט. האב והילדים הם בעלי מעמד של תושבי קבע בישראל. אם המשפחה היא תושבת השטחים במקור, בעלת תעודת זהות פלסטינית.

בשנת 2013 הגישו בני הזוג בקשה לאיחוד משפחות, על מנת שהאישה, הרשומה כתושבת השטחים, תוכל לחיות לצד בן זוגה וילדיה בירושלים.

משרד הפנים החליט לסרב לבקשה "מטעמים ביטחוניים". נגד האישה לא הועלתה כל טענה בהקשר זה. הסיבה לסירוב הייתה טענה לסיכון ביטחוני הנשקף, לכאורה, מאחיה. האח הורשע בשנת 2012 בחברות בארגון החזית העממית ונכלא לשמונה חודשים. העונש הקל יחסית נבע מכך שפעולותיו של האח בארגון היו מינוריות, וכללו בעיקר כתיבת סיסמאות ותליית שלטים בשם הארגון.

בכל זאת, הדבר הספיק למשרד הפנים על מנת לסרב לבקשתה של האישה – אשר כמעט ואיננה נמצאת בקשר עם אחיה – לאיחוד משפחות עם בעלה וילדיה בירושלים.

יותםליאורה (204)

בשל העובדה שבני המשפחה מתגוררים בצדה המזרחי של חומת ההפרדה, ובהיעדר אישור שהייה בישראל, נשלל עד כה מן האישה חופש התנועה: היא לא רשאית הייתה לצאת מביתה, לקחת את ילדיה לקופת חולים בעת הצורך, ללכת איתם לקניות, ולבקר יחד עם משפחתה את המשפחה המורחבת בירושלים.

משרדנו הגיש בעניינה של המשפחה ערר לבית הדין לעררים בירושלים. הערר נדחה, אולם בעקבות ערעור לבית המשפט לעניינים מינהליים, הוגשה בקשה חדשה לאיחוד משפחות.

החודש, כשנה לאחר הגשת הבקשה, הסכים משרד הפנים להעניק לאישה היתר שהייה בישראל.