במחצית השנייה של שנת 2016 החלה מגמה מדאיגה של ביטול מאסיבי של היתרי כניסה לישראל הניתנים לאנשי עסקים פלסטיניים מעזה. מדובר בהיתרי כניסה לישראל מסוג BMG Gaza Businessman.

מנתונים שנמסרו ל"אלמוניטור" ול"הארץ", עולה כי בין החודשים מאי-אוקטובר 2016 ישראל ביטלה כ-1,700 היתרי כניסה לישראל של אנשי עסקים מעזה. מדובר באחוז גבוה במיוחד של ביטולים, שכן ההערכה היא היתרי כניסה לישראל שבשנים האחרונות קיבלו כ-3,700 אנשי עסקים מהרצועה היתרי כניסה לישראל.

ברבים מהמקרים ההודעה על ביטול ההיתר ניתנת לסוחר על גבי "טופס נטילת מסמכים מתושב", וכל שנאמר בה הוא שביטול ההיתר נובע מ"סיבות ביטחוניות" – ללא כל פירוט נוסף.

היתרי כניסה לישראל הם קריטיים מבחינתם של סוחרי הרצועה. ההיתר מאפשר להם לפגוש את עמיתיהם הישראליים, לבדוק את איכות הסחורות שהם מזמינים ולערוך הסכמי ייבוא. הסוחרים מדווחים כי כמעט בלתי אפשרי לקיים עסקים ברצועת עזה ללא הקשר עם החברות הישראליות.

שלילת אישור המעבר – נדבך נוסף של מדיניות הסגר שהטילה ישראל על רצועת עזה – מהווה אפוא מכה קשה לייבוא ולמסחר ברצועה.

אם ישראל סירבה לבקשתכם בעבור היתרי כניסה לישראל או ביטלה היתר בתוקף, בכור ובן הלל – משרד עריכת דין יכול לעזור. משרדנו מטפל בסוגים שונים של מניעות כניסה לישראל מרצועת עזה ובהיבטים אחרים הקשורים לסגר על הרצועה. אתם מוזמנים לפנות אלינו לשיחת ייעוץ.